
Vrachtwagenservicebedrijf Yves De Wintere werd overgenomen werd door de eigen medewerkers Bruno Dhont en Isabelle Antrop. Die klopten aan bij Mink voor een nieuwe naam, logo en bijpassend huisstijl.
De oude naam YDW, initialen van de oorspronkelijke oprichter en zaakvoerder, was uiteraard moeilijk houdbaar. Bovendien was het oude logo en bijhorende huisstijl niet echt opvallend en fris meer te noemen.
Qua naamgeving bewandelden we diverse pistes maar uiteindelijk viel de keuze op een naam met een directe link naar de activiteit van de onderneming. Trucko bevat uiteraard ’truck’, is kort, makkelijk te onthouden en klinkt sympathiek. Bovendien is het ook internationaal begrijpbaar.
De hoofdbezigheid van Trucko bestaat uit het onderhouden, repareren en depanneren van vrachtwagens. Het leek ons dan ook logisch dat het logo een element incorporeerde dat deze activiteit ook visueel ondersteunde. Het werd de klassieke Engelse sleutel die helemaal rond de truck geplaatst werd. Zo wordt meteen getoond dat de truckservice van Trucko allesomvattend is, wat die ook is.
Qua kleuren werd de oorspronkelijke blauwe kleur behouden, om de continuïteit te waarborgen, maar ook om praktische redenen. Daarnaast kozen we voor een oranje contrastkleur die het hele plaatje leven inblaast.
Ontdek ons volledige Logo Inspiratieboek op:
https://www.mink.be/cases/branding/trucko