Een rebranding die de hele organisatie transformeert.
Rebranding van een bedrijf begint altijd met een vormelijk/semantische analyse van haar logo en huisstijl. Past die nog wel met de bestaande activiteit ? Communiceert die wat we willen overbrengen? Is die nog relevant in de huidige marktsituatie ? Is die een troef of eerder een blok aan het been ?
Het nieuwe management van MasterChips vond het geen troef meer. Niet alleen bestond het logo al sinds 1984, maar bevatte het ook een tekening van een type chip dat al jaren niet meer op de markt is. Bovendien was het bedrijf in al die jaren geëvolueerd in toepassingen die veel verder gaan dan het aanleveren van de juiste chip. Service, engineering en advies vormen nu eerder de toegevoegde waarde van MasterChips
Ook de website draaide op oude technologie en bevatte verouderde info. Een totale rebranding van look, feel én inhoud van logo en website was dan ook de logische keuze.
Mink paste het logo aan deze nieuwe realiteit aan ; het kreeg een meer symbolische inslag die naar digitale communicatie verwijst. (Internet of Things en Machine to Machine) De naam bleef behouden omwille van de continuïteit, maar werd aangevuld met een baseline die het voordeel voor de klant in de verf zet: "We make THINGS work for you”.
Het productassortiment op de website deelden we in 5 overzichtelijke categorieën op die elk en toepasselijk icoon kregen. Tevens ontwikkelden we een interactieve productmatrix waar mensen in één oogopslag het volledige productassortiment kunnen bekijken en meteen hun keuze kunnen maken. De Drupal 9-website wordt inhoudelijk volledig up to date gehouden door de klant dankzij het gebruiksvriendelijke CMS.
Quote van de klant: “Mink heeft op zeer korte tijd een passende, praktische en mooie oplossing gegeven aan ons logo en website."