Direct mailings

In tijden van online marketing, lijkt de offline print in het verdomhoekje te zitten. Maar direct mailing is not dead. Het is nog altijd de meest impactvolle manier om een gedefinieerde doelgroep te bereiken. Het is zelfs een manier om u te onderscheiden van de concurrentie. Een fysieke direct mail of nieuwsbrief geeft uw (potentiële) klant het gevoel dat u meer moeite heeft gedaan om hem te bereiken. Bovendien is ook niet elke doelgroep even goed bereikbaar via de digitale kanalen. Voor beide media zijn er echter een paar valkuilen waar u voor moet opletten. Eerst en vooral: ken uw doelgroep. Een direct mailing/nieuwsbrief die naar het verkeerde doelpubliek gestuurd wordt kost alleen maar geld en brengt niets op. Zorg er op de tweede plaats voor dat uw direct mailing/nieuwsbrief opvalt. Als hij lijkt op alle andere post die een mens ontvangt dan wordt hij waarschijnlijk niet gelezen. Ten derde moet ook de tekst uw lezer beklijven. Spreekt uw tekst niet aan vanaf zin 1, dan kunt u het vergeten. Ten laatste, maar niet minder belangrijk: timing. Uw direct mailing/nieuwsbrief kan perfect opgebouwd zijn, aantrekkelijk en aansprekend; wordt hij echter op het verkeerde moment gestuurd, dan was alle moeite voor niets. Niemand koopt bijvoorbeeld een kerstboom in de zomer. 

  • Mailing Konica Minolta 1
    Mailing Konica Minolta 2

    Konica Minolta - Printers en copiers
    Mailing

    Bedrijven, notarissen, scholen, hotels… Voor iedere doelgroep biedt Konica Minolta oplossingen op maat aan voor hun specifieke uitdagingen. Geen beter medium dan een Direct Mail per doelgroep om die in de verf te zetten!

  • Mailing Huys Fruit

    Huys Fruit - Groothandel verse groenten en fruit.
    Mailing

    Naar aanleiding van het betrekken van een nieuw en groter pand, ontwikkelden we deze opvallende mailing-uitnodiging voor Huys Fruit. Het concept koppelt de reden voor de verhuis (de snelle groei) op grappige wijze aan de producten die Huys Fruit dagelijks verkoopt. Een combinatie die verrast, amuseert en beklijft.

  • Mailing Thiry

    Thiry - Groothandelsorganisatie verse groenten en fruit
    Mailing

    De Koop- en Oogstdagen van Prima Mundo zijn momenten van klantenbinding. Een sprekende uitnodiging trekt vanzelf meer volk.

  • Mailing Galderma

    Galderma - Dermatologische geneesmiddelen
    Mailing

    Het wereldwijd vertakte Galderma focust zich op innovatieve medische oplossingen voor diverse huidproblemen. Gezien die enkel op voorschrift beschikbaar zijn, is de belangrijkste doelgroep uiteraard de specialist-dermatoloog, met wie Galderma een nauw contact onderhoudt, zowel via personal selling als via direct mail.

  • Zeiss mailing

    Zeiss - Brillenglazen
    Mailing

    Zeiss ondersteunt hun klanten-opticiens niet enkel met de brillenglazen die het produceert, maar ook met mailings op maat. Deze gepersonaliseerde mailings worden door de opticien zelf naar zijn klanten verstuurd, waardoor de afstand tussen de producent en de eindgebruiker overbrugd wordt.

  • Eurodesign mailing

    Eurodesign - Ergonomische bureaustoelen en kantoorinrichting
    Mailing

    Een creatieve invalshoek met een kapvormpje werkt meestal uitstekend om de aandacht te trekken en te behouden. Maar men moet er wel voor zorgen dat er altijd een directe link met het product is… in dit geval is dat zitcomfort